VERENIGDE STATEN DEEL 2 & CANADA - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu VERENIGDE STATEN DEEL 2 & CANADA - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu

VERENIGDE STATEN DEEL 2 & CANADA

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ivo

25 Juli 2014 | Nederland, Maastricht

Reisroute: Yellowstone national park - Badlands national park - Chicago - Niagara falls - Toronto - Ottawa - Montréal.

Ondanks dat we inmiddels alweer thuis zijn, hebben jullie nog twee reisverslagen van ons tegoed...... veel leesplezier! :-)

In het vorige reisverslag konden jullie alles lezen over het eerste deel van onze roadtrip door de VS. Na Salt Lake City (heerlijk om weer ff in een stad te zijn), hebben we Yellowstone national park en Badlands national park bezocht. Twee prachtige parken. Yellowstone staat bekend om
de vele geisers en hotsprings. Een lust voor het oog! (Zie foto's) Ook hebben we in dit park twee keer een beer gespot! Hoe cool is dat?! Badlands liet weer een stukje ruig amerikaans landschap zien: rotsformaties in de kleuren goud, groen en roze.

Tussen Yellowstone en Badlands werden we weer herinnerd aan de onvoorspelbaarheid van de natuur. In Yellowstone liepen we nog in onze t-shirtjes...... onderweg naar Badlands veranderde het weer compleet. Om je een voorstelling te geven: Ivo en Petra in de auto, 's avonds laat,
pikkedonker, niemand op de weg, drie meter hoge sneeuw langs de weg, geen hotel te vinden en een temperatuur van rond het vriespunt. Een écht avontuur!

De rit naar Chicago bracht ons langs de staten South Dakota, Minnesota en Wisconsin. Drie dunbevolkte, uitgestrekte staten met veel prairie-landschap. Chicago is een hele gezellige stad! Oh, wat hou ik toch van grote steden! Hoe groter, hoe beter.

Na Chicago besloten we nog een stukje Canada "mee te pikken". Allereerst waren de Niagara falls aan de beurt: indrukwekkende
watervallen midden in de stad, maar eerlijk is eerlijk, niet zo mooi als de Iguazu watervallen op de grens van Argentinië en Brazilië.

Vervolgens hebben we de steden Toronto, Ottawa en Montréal bezocht. Toronto vonden we een leuke stad, maar het waren vooral Ottawa en
Montréal die een blijvende indruk op ons achterlieten. Montréal gaf ons qua gevoel een mix van Parijs en Maastricht. Niet zo gek als je je bedenkt dat Montréal in de franstalige provincie Quebec ligt! ;-) In Montréal werden we ook nog getrakteerd op twee dagen Jazz Festival. Een
aangename verrassing!

In het volgende en tevens laatste reisverslag zal ik jullie vertellen over ons laatste deel in de VS....

Link foto's Verenigde Staten deel 2 en Canada:

Groetjes,

Ivo & Petra.

• 25 Juli 2014 - 20:15

Marieke:

Wauw wat mooi weer zeg die parken wat een prachtige natuur. Enne wat een mooie hotelkamers zeg heerlijk. Nu ben nu heel benieuwd naar het laatste stuk van jullie vakantie kan niet wachten de fotos en het stuk weer te zien en te lezen. Liefs ons x

• 25 Juli 2014 - 22:27

Marie-Anne:

Wauw, wat een reis hebben jullie gemaakt! Weer zo'n onvergetelijke reis. Ik heb er van genoten!
    Hoe is het nu met jullie? En hoe is het om weer thuis te zijn?
    Groetjes,

• 26 Juli 2014 - 02:37

Kristel:

Ha Petra en Ivo,

Zo nu eindelijk eens tijd om jullie verslagen te lezen. Beetje druk gehad het afgelopen half jaar ;-). Prachtige verhalen om te lezen. Ben nu zelf al
    fan van Midden- Amerika. We zien elkaar snel weer!
    Xxx

• 26 Juli 2014 - 13:27

Joke :

Hoi hoi Wat een geweldige reis hebben jullie weer achter de rug,mijn petje af.
    En wat een ontzettende leuke plaatjes en heel indrukwekkend.
    Soms ook wel een beetje jaloers,want wat hebben jullie saampjes al ontzettend veel van de wereld gezien. Echt helemaal geweldig meis.
    Jullie hebben wat om op terug te zien.
    Liefs en groetjes van ons saampjes Leen en Joke xxx

• 26 Juli 2014 - 13:58

Pap En Mam:

Welcome home!!!

• 30 Juli 2014 - 13:04

Diana & André:

Weer een geweldige ervaring erbij, heerlijk!!

Echt fijn om op terug te kijken en nu gaat het gewone leventje weer beginnen.........

kiss kiss