Verenigde Staten deel: the final countdown! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu Verenigde Staten deel: the final countdown! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu

Verenigde Staten deel: the final countdown!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ivo

07 September 2014 | Nederland, Maastricht

Beloofd = beloofd. We zijn inmiddels alweer een paar weken thuis, maar jullie hebben nog 1 reisverslag van ons tegoed.

Vanuit het mooie Canada zijn we weer teruggereisd naar de Verenigde Staten. Onze laatste dagen wilden we graag doorbrengen in Washington, Philadelphia en New York.

In Washington was het ons vooral te doen om de White House, de vele memorials en statige gebouwen. En die hebben we gezien!

Philadelphia is een stad die me al jaren fascineerde. Na het zien van de videoclip van Bruce Springsteen (Streets of Philadelphia, 1994) wist ik het zeker: deze stad zou ik ooit gaan bezoeken. Precies 20 jaar later was het dan zover  Philiadelphia heeft ons beiden positief verrast. Wat een energieke, mooie, gezellige, sfeervolle, bijzondere stad! Het heeft niet echt veel toeristische hotspots, maar dat maakt de stad juist heel puur en mooi.

En ja, dan hebben we nog New York. New York. De stad der steden. Mijn mentale geboorteplaats ;-) New York voelt voor mij als thuiskomen. Héérlijk! Onze dag begonnen we standaard in Bryant Park, ons favoriete park(je). Eerst even een koffietje (halve liter!) en iedere dag weer een andere (hippe) wijk verkennen. Winkeltjes, marktjes, pleintjes, parkjes, restaurantjes, live concerten……. Ik kan geen genoeg krijgen van New York. Ik zeg: tot de volgende keer!   

En dan nu een paar top-lijstjes zoals we dat bij WorldTrip1 ook hebben gedaan:

Mooiste landen/streken:
Ivo: Galapagos eilanden, Panama, Verenigde Staten.
Petra: Galapagos eilanden, Panama, Verenigde Staten.

Leukste/mooiste steden:
Ivo: Buenos Aires, New York, Philadelphia, San Francisco.
Petra: Buenos Aires, San Francisco, Chicago, Philadelphia, New York.

Mooiste natuur:
Ivo: Patagonië, Ecuador.
Petra: Patagonië, Galapagos eilanden, national parks van de Verenigde Staten.

Aardigste bevolking:
Ivo: Panama, Argentinië.
Petra: Panama

Meest bijzondere ervaringen:
Ivo: roadtrip door de VS, cruise Galapagos eilanden.
Petra: bijzondere dieren van heel dichtbij bekijken op de Galapagos eilanden en door roadtrip door de VS. .

Meest gemist tijdens de reis:
Ivo: voetbal
Petra: familie & vrienden, mijn kleedkamer.

Link foto's Verenigde Staten deel 3:

Ik hoop dat jullie genoten van alle reisverslagen & foto’s. WorldTrip2 was voor ons weer een bijzondere ervaring, eentje om nóóit te vergeten!!!!!!!! 

KEEP ON TRAVELLING
!
Ivo & Petra.

• 07 September 2014 - 18:39

Nicole Candel-Jansen:

Hallo Petra en Ivo,

Bedankt voor jullie reisverslagen van WorldTrip2.
    We hebben telkens genoten van jullie reisverslag, maar vooral ook van de foto's.
    Jullie hebben enorm veel gezien en wij hebben een beetje kunnen meegenieten.
    Ik vind het enorm knap dat jullie het zo lang volgehouden hebben.
    Al die indrukken en belevenissen nemen ze jullie nooit meer af.
    En nu maar weer de draad van het "gewone" leventje oppakken! Op de schoolmail te lezen, lukt dat al aardig! Van Ivo weet ik het natuurlijk niet!
    Heel veel groetjes en tot kijk.
    Nicole, ook namens John.

• 07 September 2014 - 19:07

Pap En Mam:

Wat een tamme eekhoorntjes! Echte stadsbewoners.
    De foto's lokken ons om New York ook eens te bezoeken.
    Geniet nu maar weer eens van Maastricht en jullie eigen bedje.
    x pap en mam.

• 07 September 2014 - 19:18

Heleen:

Lieve petra en ivo,

Het was super om jullie verhalen te lezen (horen) en al die mooie foto's te mogen bekijken! Wat hebben jullie hier weer mooie herinneringen aan overgehouden! Maarrr het is ook heel fijn te weten dat jullie ook weer goed thuis zijn gekomen :-)!!!
    En nu op naar nieuwe avonturen...

Liefs van jullie buurtjes xxx

• 08 September 2014 - 11:50

Hetty En Robert:

Lieve Petra en Ivo,

Het was weer heerlijk om via jullie perfecte be- en omschrijvingen mee te genieten
    van jullie avonturen en foto's.
    Bedankt voor alle moeite die jullie hiervoor gedaan hebben!

Heerlijk dat jullie weer terug zijn!

Liefs Hetty en Robert

• 08 September 2014 - 20:38

Marie-Anne:

Hallo Petra en Ivo,

Dit was in een woord: Geweldig!!! Wat een schitterende reis!
    Ik heb dan ook echt genoten van de reisverhalen en jullie foto's!

Groetjes en tot gauw weer eens!
    Marie-Anne.

• 10 September 2014 - 16:03

Marieke:

Hoi hoi,

Jammer dat het voorbij is!
    Maar ik heb giga genoten van jullie mooie wereld reis heerlijk dat we weer mee mochten genieten.
    Wat een prachtige fotos!
    Vooral die ene met die mensen op de muurgeschilderd peetje waar je voor staat prachtig en die lieve eekhoorntjes <3
    Nu weer op nederlandse bodem wat we ook erg fijn weer vinden.

Dikke knuf en tot de volgende (wereld)reis?

Liefs marieke

• 10 September 2014 - 19:06

Joke :

Mooi om met jullie mee te genieten van jullie wereld reizen.
    Heerlijk dat jullie hier zo van genieten en wij genieten mee.
    Top foto.s