GEZELLIGE DRUKTE & SERENE RUST IN ARGENTINIE - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu GEZELLIGE DRUKTE & SERENE RUST IN ARGENTINIE - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu

GEZELLIGE DRUKTE & SERENE RUST IN ARGENTINIE

Door: Petra en Ivo

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ivo

14 December 2013 | Argentinië, El Calafate

Reisroute: Buenos Aires - El Calafate - El Chalten - El Calafate

In 2008 bezochten wij Argentinie voor het eerst. Wat wij toen zo fijn vonden aan Argentinie: de aardige argentijnen en het heerlijke eten, maar zeker ook het sfeervolle Buenos Aires. Voor ons was het dus geen onlogische stap om onze 2e wereldreis in Buenos Aires te beginnen. Opnieuw werden we verrast door de verschillende gezellige wijken, de heerlijke biefstukken (zelfs ik als niet-vleesliefhebber ging overstag) en de vriendelijkheid van het argentijnse volk. "Where are you from?" "From the Netherlands." "Aaaah.....you have an argentina queen! Maximaaaa!!" Op onze laatste avond werden we ook nog eens getrakteerd op Carnival de San Telmo, een van oorsprong uruguayaans feest. Door de straten weerklonk het aanstekelijke sambaritme en er werd tot laat in de avond gedanst. (Carnaval in 30 graden klinkt goed, nietwaar?!)

We hadden besloten om via een binnenlandse vlucht naar het zuiden (Patagonië) te vliegen. Een binnenlandse vlucht. Wat deden wij dan op de internationale luchthaven? Juist ja. Waarvan we altijd dachten dat het ons niet zou gebeuren, gebeurde. We stonden op de verkeerde luchthaven. Gelukkig waren we vroeg vertrokken, waardoor we toch nog op tijd waren voor onze vlucht naar Patagonië. Gelukkig. Het zal je maar gebeuren........

Dat 40% van de argentijnen in Buenos Aires woont, werd meteen duidelijk toen we arriveerden in Patagonie. Rust. Rust. En nog eens rust. En....heel veel wind, bergen, besneeuwde bergtoppen, gletsjers, turquoise gekleurde riviertjes, meren en nog veel meer natuurschoon.

Via onderstaande link kunnen jullie een selectie van de foto's van Argentinie zien. Veel kijkplezier!

See you next time.

Ivo & Petra

• 15 December 2013 - 00:17

Wil & Said:

Dat klinkt weer als van ouds.
    Heerlijk genieten!
    Liefs Wil & Said xxx

• 15 December 2013 - 00:22

Wil & Said:

We kunnen alleen de foto's niet openen jammer genoeg!

• 15 December 2013 - 01:14

Petra En Ivo :

Nu wel :-D

• 15 December 2013 - 09:33

Marieke :

Wauw wat een prachtnatuur. En die biefstukken zijn echt groot hihi. We wachten op volgend nieuws van jullie gaaf weer mee te mogen kijken xxx Fijne reis verder

• 15 December 2013 - 10:39

Pap En Mam:

Dat ijs lijkt ons schitterend om in het echt te zien.
    xxx uit la douce........................Maastricht.

• 15 December 2013 - 19:48

Nieke:

Mooi, krijg voorlopig alleen de foto's niet te zien, komt nog wel denk ik, veel plezier op deze reis

• 15 December 2013 - 21:19

Katja:

Hoi Peet en Ivo,

Klinkt allemaal geweldig, geniet ervan!!

Haha lijkt wel een scene van Roy Donders, stylist van het zuiden....Die stond deze week ook op de verkeerde luchthaven op tv... En ik nog denken, wat een idioot...AHUM ;)

Dikke kus!!!

• 15 December 2013 - 21:35

Heleen En Nick:

Super mooie foto's hoor!! En hier even lachen, gieren, brullen :-). En dat terwijl het geen donderdagavond was........... Xxx van ons en de kleine meisjes

• 15 December 2013 - 21:51

Nicole:

Hallo Petra en Ivo,

Geweldig leuk om jullie eerste foto's en verslag te zien en te lezen. Jullie zijn gewoon in een totaal andere wereld! Heerlijk weer, zonovergoten parken en landschappen en voor jou Petra....al kunnen genieten in de prachtige winkelstraten!
    De foto's van Patagonië zijn geweldig. Wat een pracht natuur. Daar zou ik ook echt genieten. Jullie zullen wel al honderden foto's hebben gemaakt! Tenminste dat zou ik doen, om maar niets te missen en later te kunnen nagenieten. Maken jullie ook video-opnames?
    Heel veel plezier en reisgenot daar in het zuiden van Zuid-Amerika! Jullie hebben nog flink wat voor de boeg.
    Groetjes van Nicole.

• 20 December 2013 - 11:46

Marijke Kroon:

Weer van die heerlijke reisverslagen!
    Geniet maar vanalles.

Veel liefs,
    Marijke

• 22 December 2013 - 20:45

Nico En Anneke:

Hé beidjes,

Wat goed weer mee te gaan met jullie als globetrotters via het lezen van het verslag en kijken naar de geschoten plaatjes...

Wat een kerstboom en in korte broek....dat hebben wij in Nederland niet :-)

Fijne feestdagen samen en nu op een andere manier genieten van deze dagen.

Tot 'trotter' ....

Groet uut Apendorp

• 23 December 2013 - 17:32

Diana Albersen:

Hallo lieverds,

Wat zijn jullie toch een paar bofferds......wat heerlijk om deze prachtige foto's te zien. Wat een natuur! En wat een biefstukken. Jammer dat we de geuren niet kunnen ruiken. Maar André gaat 1e kerstdag koken en dan vinden jullie het jammer om die geuren niet te kunnen ruiken hi hi.......

Hele fijne tijd samen en tot horens.

Knuffels xxxxxxxxx

• 30 December 2013 - 16:12

Anke:

Beste Petra en Ivo,
    Foto's zijn mooi, het reisverslag boeiend...tot in 2014!
    Alle goeds!
    Groeten van Anke

• 01 Januari 2014 - 00:48

Marie-A:

Hallo Petra en Ivo,

Allereerst een heel gelukkig, mooi en gezond 2014! En ga vooral door met schrijven! Ik geniet ervan!