HONDURAS & DOMINICAANSE REPUBLIEK - Reisverslag uit Gracias, Honduras van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu HONDURAS & DOMINICAANSE REPUBLIEK - Reisverslag uit Gracias, Honduras van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu

HONDURAS & DOMINICAANSE REPUBLIEK

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ivo

04 Juni 2014 | Honduras, Gracias

Reisroute Honduras: Santa Rosa de Copan - Gracias - Lago Yojoa - la Ceiba - Utila - Sandy Cay - Roatan
Reisroute Dominicaanse Republiek: Santo Domingo - Las Terrenas - Bayahibe - Punta Cana - Boca Chica

HONDURAS

Honduras stond in het teken van Sandy Cay. Het huren van dit eilandje was voor ons een échte must do . Wat een bijzondere ervaring! Een eiland he-le-maal voor jezelf. Geen wifi, geen tv..... alleen Ivo en ik. We hebben ons geen seconde verveeld. Wil je meer lezen over ons eilandavontuur? Voor GOOISCH magazine heb ik een artikel geschreven over Sandy Cay. Je leest het op: http://gooisch4lifestyle.nl/2014/05/eiland-huren-dat-kan/ Natuurlijk kun je via de link hieronder ook de foto's bekijken :-)

DOMINICAANSE REPUBLIEK

Vanuit Honduras zijn we naar Santo Domingo, de hoofdstad van de Dominicaanse Republiek, gevlogen. Santo Domingo is een typische carribische stad: je hoort overal muziek (uiteraard merengue, dé muziek van de Dominicaanse Republiek), overal wordt er gegeten en gedronken en tegen de avond vullen de pleintjes zich met verliefde stelletjes, spelende kinderen en oudere mannen die vol passie en emotie domino spelen. Het deed ons allemaal een beetje aan Havana (Cuba) denken.

De Dominicaanse Republiek is een paradijs voor liefhebbers van zon, zee en strand. Na ons bezoek aan Santo Domingo hebben ook wij ons ontpopt tot échte zon-, zee- en strandliefhebbers ;-) Het is ook erg moeilijk om hier niet aan mee te doen. En oh ja, op de voorlaatste dag werden we ook nog even "getrakteerd" op een pittige aardbeving (5.7). We zaten maar 37 km van het episch centrum, maar gelukkig was er geen grote schade.

Link foto's Honduras:

Link foto's Dominicaanse Republiek:

Zonnige groetjes,

Ivo & Petra

PS Zoals jullie waarschijnlijk weten, ben ik door Zalando uitgenodigd om mee te doen aan de nederlandse blogger awards. Je kunt op mij (www.fashionistapetra.blogspot.com) stemmen via www.zalando.nl/blogger-awards-2014-stemmen/ Iedereen die meedoet kan 500 euro shoptegoed winnen. Ieder mail adres mag 1 keer gebruikt worden. Stemmen jullie allemaal op mij??? :-)

• 04 Juni 2014 - 08:00

Ingeborg:

Wat een belevenissen weer zeg ! Een eiland zoals "blue lagoon ", wat een vrij gevoel moet dat geven...Prachtige foto´s wederom.

lieve groet,
    Ingeborg

• 04 Juni 2014 - 08:49

Heleen:

Echt wauw!!!! Wat een mooie foto's. Lonneke zat mee te kijken en ze zei:"o zijn de buren in italie" haha.maar echt ik begin me nu toch wel af te vragen hoe jullie het voor elkaar gaan krijgen om weer dat vliegtuig straks naar huis te nemen!! Hier wil je toch gewoon niet weg!!!! Liefs van ons.xxx

• 04 Juni 2014 - 13:12

Marieke:

Wauw dat eiland prachtig wat een natuur zeg!! En de dominicaanse republiek ook erg prachtig wauw ben dol op de mooie fotos vooral van de natuur en de prachtige dieren zo mooi. Ben weer benieuwd naar de volgende avonturen die jullie mee gaan maken. Liefs Marieke

• 04 Juni 2014 - 15:59

Wil & Said:

We hebben weer genoten van jullie mooi belevenissen en foto's
    Big Hug van ons

• 04 Juni 2014 - 16:54

Nicole:

Weer heb ik genoten van jullie reisverhaal en de mooie foto's. Het ene land heeft nog een mooiere natuur dan het andere. Wat 'n indrukken hebben jullie te verwerken! Ik vraag me af hoe jullie alles uit elkaar kunnen houden. Hoogstwaarschijnlijk zullen de foto's en een reisverslag (dagboek) jullie daar bij helpen als je weer in de "normale" wereld bent. Geniet nog maar tot 20 juli!!
    Zelf geniet ik nu ook elke dag...heerlijk vakantie voor hopelijk heeeeeeeeeeeeeel lang!
    Heel veel lieve groetjes van Nicole.

• 04 Juni 2014 - 19:36

Pap En Mam:

Mooi verhaal, mooie foto's. Zon, zee, strand en een andere cultuur opsnuiven. Wat wil je nog meer!
    Geniet lekker verder van jullie wereldreis.
    xxx veel liefs van pap en mam.