VS: Californiė, Nevada, Utah, Colorado - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu VS: Californiė, Nevada, Utah, Colorado - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu

VS: Californiė, Nevada, Utah, Colorado

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ivo

25 Juni 2014 | Verenigde Staten, Madison

Reisroute: San Francisco & omgeving - Route 1 - Los Angeles & omgeving - Death Valley NP - Las Vegas - Route 66 - Flagstaff - Grand Canyon NP - Page - Antilope Canyon - Monument Valley - Monticello - Arches NP - Grand Junction & Black Canyon NP - Salt Lake City.

Na de Dominicaanse Republiek namen we afscheid van Latijns Amerika. Via Miami zijn we naar San Francisco gevlogen. San Francisco beviel ons erg goed. Chinatown deed herinneringen van onze China-reizen herleven. De beroemde Alcatraz gevangenis (waar o.a. Al Capone een paar jaar heeft vastgezeten) vonden we erg interessant. Verder waren de uitzichten vanaf o.a. Twin Peaks fantastisch. Ook konden we eindelijk weer eens shoppen. In Latijns Amerika viel dit erg tegen.

Via Silicon Valley (bekende plek onder de ict-ers; hier is o.a. het hoofdkantoor van Google gevestigd) en Route 1 (kustroute) zijn we naar Los Angeles gereden. In Los Angeles was het ons vooral te doen om de buitenwijken in het noorden en natuurlijk de stranden. We bezochten Beverley Hills (waar ik ging shoppen in de duurste winkelstraat ter wereld!), Bel Air (ja ja, van de Fresh Prince), Venice beach (het Baywatch strand), Hollywood en de beroemde Walk of Fame en nog veel meer. Natuurlijk kon een dagje Disneyland ook niet ontbreken! :-)

Na deze steden was het tijd voor natuur! We bezochten Death Valley. Hier is in 1913 de warmste temperatuur ooit gemeten. Het verbaast mij niet. Toen wij er waren, was het 57 graden.......puf puf puf! Heel bizar om mee te maken. De zon brandde gewoon op mijn huid. Ook was het vreemd om daarna in Las Vegas aan te komen en het daar heerlijk koel te vinden (40 graden).

En dan Las Vegas. Tsja, wat moet ik daarover vertellen? ***bling*** ***bling**** Een nagebouwd Venetië, de Eiffeltoren, een nagebouwd Manhattan inclusief Brooklyn bridge. Ik zeg: groot, groter, Vegas!!!

Na Vegas waren de natuurparken aan de beurt. Het meest indrukwekkende was toch wel de Grand Canyon. De grootste canyon van de wereld: wow! In Arizona zagen we vooral veel rode rotslandschappen. Wij noemden het de Woody Woodpecker landschappen. "Miep, miep!"

Wat zijn the States toch ongelooflijk uitgestrekt! Om een idee te geven: in de staat Utah wonen 2,2 miljoen mensen op een oppervlakte die 5 keer zo groot als NL is..... Holy moly!

Na al die natuur hadden we even behoefte aan een stad en was Salt Lake City aan de beurt, bekend van de Winterspelen in 2002 en het grootste archief van de Mormonen.

Volgende keer nóg meer VS!

Foto's Verenigde Staten deel 1:

Veel reisgroetjes,

Ivo & Petra.

• 25 Juni 2014 - 12:13

Joke :

Zo te lezen heel gaaf allemaal, ben nog steeds beetje jaloers hoor,zoveel als jullie al van de wereld hebben gezien.
    Maar wel heel leuk om te lezen allemaal is net of je er een beetje bij bent.
    Liefs groetjes Joke en Leen

• 25 Juni 2014 - 17:00

Wil & Said:

Hi Ivo & Peetje,
    Mooi verslag weer mis deze keer alleen de foto's ;-)
    Liefs van ons xxx

• 25 Juni 2014 - 17:02

Wil :

Sorry heb ze over het hoofd gezien ga ze nu even bekijken!

• 25 Juni 2014 - 20:39

Marie-Anne:

Hallo Petra en Ivo,
    In een woord geweldig! Wat een prachtige foto's wederom! Ongelofelijk wat jullie allemaal meemaken en zien! Doen jullie het wel nog even rustig aan en heelhuids terugkomen. Nog veel genieten van alle moois wat jullie tegenkomen.
    Groetjes.

• 26 Juni 2014 - 09:48

Pap En Mam:

Hoi Ivo en Petra,
    Weer veel schitterende foto's! Heel anders dan Zuid-Amerika. Volgens mij hebben jullie nu wel alles gezien wat er op de aardbol te zien is. Dus nu wordt het tijd om jullie langzaamaan voor te bereiden op de terugweg naar het oude vertrouwde nest hahaha...............
    Geniet nog lekker verder van de laatste weken van jullie wereldreis.
    xxx mam en pap.

• 26 Juni 2014 - 16:05

Katja :

Hoi Ivo en Peet,

Ziet er super uit! Geniet er nog van! En leuke pics!

xxxxKatja

• 29 Juni 2014 - 16:33

Diana:

Hallo allebei,
    Wat hebben jullie weer mooie foto's gemaakt! Wish I was there.....
    Veel plezier nog samen, veel liefs Diana&André xxx

• 08 Juli 2014 - 18:01

Marieke:

Wauw wat mooi allemaal weer zeg en wat een bijzondere fotos.
    Heerlijk dat we zo mee mogen genieten dikke knuf van ons xx

• 14 Juli 2014 - 15:21

Patrick:

Ha Petie en Ivo,

een beetje laat weer, maar toch...
    Wat is het toch een apart land de VS, doorgeschoten kapitalisme, een politiek met vraagtekens, maar zo mooi van natuur en landschap! Geweldig om te zien, heel veel plezier nog! Greetz, Patrick.