ECUADOR: NATUUR, NATUUR, NATUUR. - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu ECUADOR: NATUUR, NATUUR, NATUUR. - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu

ECUADOR: NATUUR, NATUUR, NATUUR.

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ivo

29 Januari 2014 | Colombia, Cartagena

Reisroute: Quito -Galapagos eilanden - Quito - Cuyabeno - Quito

Sinds het vorige reisverslag is er weer een hoop gebeurd. In Chili hebben we besloten om Peru en Bolivia over te slaan (vanwege het regenseizoen daar). Per toeval kwamen we een goedkope vliegticket tegen van Mendoza (Argentinië) naar Quito (Ecuador). Deze reis verliep niet geheel vlekkeloos: kapotte airco in een snikhete bus, dubbele hotelboeking in Mendoza, we versliepen ons waardoor we op het nippertje onze bus haalden die ons van Chili naar Argentinië zou brengen, we mochten op het vliegveld niet boarden omdat we geen bewijs hadden dat we Ecuador ook weer gingen verlaten.... en voor Quito hadden we een appartement geboekt dat niet bleek te bestaan.........

Maar goed, uiteindelijk hebben we genóten van het prachtige Ecuador. De Galapagos eilanden waren het absolute hoogtepunt. Misschien wel het mooiste dat we ooit hebben gezien. Het meest bijzondere is eigenlijk dat de dieren absoluut niet schuw zijn. Zo kun je op de parelwitte stranden gewoon naast de zeeleeuwen zitten en is het niet vreemd om oog in oog te staan met een leguaan. Wat een paradijs! Onze luxe jacht maakte het plaatje helemaal compleet. We hebben er iedere dag heerlijk gegeten en geslapen.

Hoe bijzonder de Galapagos eilanden zijn, merkten we toen we in de Amazone (jungle) waren. Ineens moesten we de dieren gaan spotten.. Begrijp me niet verkeerd: ook dit was geweldig. Kleurrijke vogels en vlinders. Slingerende apen. Grote enge spinnen. Kronkelende slangen. Weer een unieke ervaring rijker!

LINK FOTO'S ECUADOR: https://picasaweb.google.com/Petra.Elie/Ecuador2014

See you!
Tropische groetjes,

Petra & Ivo.

• 29 Januari 2014 - 13:13

Pap En Mam:

Hoi Ivo en Petra,

Dit zijn wel heel bijzondere foto's. Wij kunnen ons voorstellen dat dit in het echt puur genieten is. Wat een mooie natuur met al die exotische dieren. Het lijkt wel een droog aquarium waar jullie in zitten.
    En dan ook nog dat heerlijke weer.
    Cruiseboot, jungle zo kan die wel weer.........

xxx van mam en pap.

• 29 Januari 2014 - 14:37

Ingeborg:

Fantastisch om op deze manier een beetje "mee te genieten " van al het prachtigs dat jullie meemaken, wat een ervaring he? Ik kijk steeds weer uit naar jullie blog ! Hartelijke groeten en geniet verder ....
    liefs, Ingeborg

• 29 Januari 2014 - 16:27

Wil & Said:

Hi Ivo & Petra,

Schitterende foto's weer, alleen niets voor mij bij al die dieren brrrrr.
    Geniet weer fijn verder!

Liefs Wil & Said xxx

• 29 Januari 2014 - 16:29

Marieke:

Wauw wat genieten we weer volop van de mooie dieren en natuur die jullie hebben gezien prachtig zo gaaf we kijken nu al uit naar het volgende avontuur dat jullie mee gaan maken.
    Veel liefs van ons en genietse ♥

• 29 Januari 2014 - 21:36

Suus:

Wauw Petra wat een mooie foto's zeg. Jullie zijn echt weer een onvergetelijk mooie reis aan het maken!
    Heel veel plezier nog en het is leuk om stukjes mee te lezen :-)

• 30 Januari 2014 - 23:08

Nicole En John:

Hallo Petra en Ivo,
    Onvoorstelbaar wat een mooie foto's! Niet te geloven dat we jullie zo maar zien tussen al die prachtige dieren in een nog ongerepte natuur. Wat zullen jullie genieten! 't Lijkt me wel wat griezelig zo dicht bij die leguanen. Zo te zien doen ze niets en zoals jullie al schreven, zijn ze echt tam.
    Echt stoer Petra, zo kort bij die dieren. We genieten telkens weer van jullie verhaal en vooral ook van de foto's. Geniet nog maar en tot 't volgende reisverslag.
    Lieve groeten van Nicole, ook namens John.

• 31 Januari 2014 - 13:45

Patrick:

Hoi Peet en Ivo,

ik weet nu dat ik zeker naar Zuid-Amerika wil (ooit), geweldig, vooral Chili met die berglandschappen, wow! Geniet ervan vanuit je tenen... Tot schrijfs.

• 03 Februari 2014 - 15:42

Katja :

Hoi Peet en Ivo,

Wauw, de Galapagoseilanden lijkt me ook een fantastisch ervaring! Geniet ervan!

Groetjes,

Katja

• 08 Februari 2014 - 20:53

André:

Hallo Petra en Ivo,
    Wow, hier kan ik met open mond van genieten. Wat is de natuur toch mooi. En zo tastbaar voor jullie.
    Misschien toch aan ons verlanglijstje toevoegen.

Veel plezier en groetjes,
    Diana & André