COLOMBIA & CURAÇAO: 2 LANDEN MET 2 GEZICHTEN - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu COLOMBIA & CURAÇAO: 2 LANDEN MET 2 GEZICHTEN - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Petra en Ivo - WaarBenJij.nu

COLOMBIA & CURAÇAO: 2 LANDEN MET 2 GEZICHTEN

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ivo

01 Maart 2014 | Panama, Panama-stad

Reisroute Colombia: Cartagena - Santa Marta - Minca - Taganga - Santa Marta - Bogotá

Curacao: alles bezocht vanuit onze studio in de wijk Rust en Vrede, Willemstad

COLOMBIA:

Het land waar je altijd en overal muziek hoort. Het lijkt soms een wedstrijdje wie de grootste (en dus de hardste!) boxen heeft. Het land waar alles kleurrijk is. Het land waar recyclen de normaalste zaak van de wereld is. Waarom nieuwe gordijnen kopen als je van oude flessendopjes een nieuwe kunt maken? Het land met een groeiende toeristensector. Maar ook het land van politie, pistolen en geweren. Het land waar drugs een enorm probleem is. Het land waar verslaafden op de stoepen liggen....en waar geen mens naar omkijkt. Een land van contrasten, dat zeker!

Wij bezochten alleen het noorden van Colombia. Dit deel van het land wordt het meest bezocht door binnenlandse en buitenlandse toeristen. Dat Colombia qua veiligheid nog een lange weg te gaan heeft, merkten we vooral in de avonduren. Hoewel we nergens een spoor van geweld gezien hebben, merkten we dat iedereen bijzonder op z'n hoede was. En dat is natuurlijk niet voor niks!

CURACAO:

Voordat we naar Curacao gingen, hoorden we verschillende verhalen en meningen over Curacao. Sommige mensen vinden Curacao te kunstmatig, vanwege de opgespoten, overbevolkte stranden. Andere mensen zijn lyrisch over Curacao vanwege de prachtige natuur en de vele kleine, sfeervolle bounty strandjes. Als je niet verder kijkt dan stranden als Jan Thiel of Mambo beach, dan leer je het echte Curacao niet kennen. Kijk je even verder dan je neus lang is, dan ontdek je de innemende natuurlijke baaien en stranden van het eiland. Ook het mooie Christoffel national park is absoluut een bezoekje waard. Wij waren erg enthousiast! Bekijk de foto's maar eens en oordeel zelf! :-)

Link foto's Colombia: https://picasaweb.google.com/Petra.Elie/Colombia2014

Hoi Petra, veel plezier!

• 01 Maart 2014 - 18:11

Pap En Mam:

Hoi Ivo en Petra,
    Jullie zullen genoten hebben van dat mooie Curacao. Inderdaad een echt gezellig bounty-eiland. Ook Colombia is herkenbaar van wat wij welleens zien op tv. Mooie foto's! Ook die smalle tafelsteeg is herkenbaar hahaha........
    Curacao hopen we ook een keer te bezoeken, zeker nu we dit gezien hebben.
    Geniet lekker van alle nieuwe indrukken en vooral het weer.
    Liefs, pap en mam.

• 01 Maart 2014 - 18:18

Wil & Said:

Mooie foto´s. Mooie natuur!

Liefs van ons xxx

• 01 Maart 2014 - 22:54

Nicole En John Candel-Jansen:

Hallo Petra en Ivo,
    Wederom hebben we genoten van jullie kleurrijke foto's, die ons jaloers maken. Wat 'n aparte foto van die blauwe leguaan! De prachtige zonnige stranden met wuivende palmen, de mooie natuur en pracht opnames van dieren laten ons naar vakantie en zonnige oorden verlangen. In ons waterkoude Zuidlimburgse landje Carnaval vieren is toch maar "behelpen" als we jullie foto's zien. Wij hebben wel een weekje vakantie, maar bij jullie is het pas echt! We gaan hier gelukkig wel het voorjaar tegemoet, want de krokusjes bloeien al in de tuin. Voor ons zeker goede vooruitzichten vanaf 1 mei!! (Nadenktje!)
    We wensen jullie nog 'n fijne vakantietijd in Zuid-Amerika tegemoet. Geniet, maar let ook goed op jullie veiligheid. Heel veel groeten van Nicole en John.

• 02 Maart 2014 - 08:45

Marieke:

Wauw wat een prachtige fotos zo kleurrijk en mooi en die taal in curacao prachtig! Betalen ze daar echt nog met guldens?
    En Colmbia wat een mooi land zeg.
    Geweldig ik zat alleen maar verbaasd te kijken naar de fotos wat prachtig.
    En onze meiden vonden de meneer met het lange haar wel heel bijzonder haha!

Op naar jullie volgende belevenissen.
    Liefs

• 02 Maart 2014 - 09:43

Wilma:

Wij gaan zo naar Barcelona. Ook leuk natuurlijk maar andere koek. Zegt Paikea: misschien komen we daar juf Petra wel tegen! ;-) goede voortzetting gewenst!

• 02 Maart 2014 - 15:18

Joke Verhoef:

Hoi Peetje leuk dat ik een keer wat van je lees,krijg niks meer van je binnen en vond je reisverslagen altijd zo intressant. Zijn jullie weer een jaar op reis?
    Ik denk dat jullie mijn nieuwe emailadres niet hebben.

Heb het wel hier boven ingevuld maar weet niet of jij dat ziet.
    Gaaf wat je hier vertelt en jullie maken weer van alles mee denk ik?
    Kan alleen je foto's niet zien,maar die zullen wel geweldig zijn.
    Heb nu op een link gedrukt die Kirsten volgens mij op facebook gezet heeft.

Nou nog heel veel reis plezier groetjes aan Ivo.xxx

• 05 Maart 2014 - 17:48

Petra:

Hoi Joke,
    Om berichtjes van onze site te ontvangen, moet je ff aanmelden voor de mailinglist (linker kolom).
    We hebben aan het begin van de reis iedereen per mail een uitnodiging gestuurd, maar die heb jij natuurlijk op je oude adres gehad......
    Vanaf nu ben je weer helemaal op de hoogte ;-)
    x Petra.